Употреба електричних и хибридних аутомобила тежи ка нултим емисијама издувних гасова, чинећи их чистијим и бољим за животну средину. Међутим у земљама са интензивном производњом електричне енергије из угља, какав је случај Србије, предности електричних возила су мање у односу на оне које производе електричну енергију из обновљивих извора. Ипак, да би земља могла да оствари пуни потенцијал за смањење емисија штетних гасова, потребан је напредак у декарбонизацији производње електричне енергије, интеграцији електричних возила у електроенергетске системе, изградњи инфраструктуре за пуњење те одржива производња батерија и могућност њиховог рециклирања. Будући да је то будућност којој и Србија тежи, ово питање је неопходно анализирати свеобухватно кроз упоредну анализу тренутног стања али и најбољих пракси које постоје. Република Србија је у мају 2021. године донела Уредбу којом се регулише субвенционисање куповине нових возила која имају искључиво електрични погон, као и возила која уз мотор са унутрашњим сагоревањем покреће и електрични погон (хибридни погон). У том погледу, пројекат СПАРК ће евалуирати постојеће јавне политике из домена субвенционисања куповине електричних и хибридних аутомобила у Републици Србији, са циљем пружања информација на који начин се могу побољшати услови и остварити већа заступљеност електричних и хибридних аутомобила.
Општи циљ пројекта је евалуација јавних политика субвенционисања куповине возила на електрични и хибридни погон у Републици Србији.
Општи циљ пројекта ће бити остварен реализацијом следећих специфичних циљева:
Чланови пројектног тима су:
Пројекат је финансиран средствима Института економских наука као најбоље оцењен пројекат на интерном конкурсу за финансирање пројеката НАДА22.